tisdag 11 juni 2013

SOMMARLOV! (FÖR TVÅ AV TRE I ALLA FALL)


.
.






Skatterna igår kväll! (Tjejerna har lika blusar från How to kiss a frog och lika jeans från Lindex och Trulle har kläder och skor av märket Vans)







Hej hallå tisdag!





Igår var det dags för skolavslutning på Trulles stora fina gamla skola. Eftersom den har musik och dansinriktning bjöds det som vanligt på riktigt vacker körsång och proffsig dansuppvisning på skolgården. Såå härligt. Nästan precis innan vi skulle gå den korta biten till skolan så vräkte regnet ner men sen sprack det upp och det blev verkligen en jättevacker sommarkväll! Vilken tur! (allt var toppen utan när min toka till fyraåring försvann på två sekunder i folkmassan och sprang och gömde sig i buskarna och inte kom fram...Fick alla vänner på plats att leta och det var verkligen den värsta känslan någonsin innan vi hittade henne där bland bladen. Fy:()










Många många hade samlats på skolgården för att fira avslutningen igår.






Jag framför skolans gympahall och nej, jag hade verkligen inte "klätt-mig-efter-väder" (nästan alla  trippade runt i passande sommarkläder och klackar men frussna jag körde alltså typ rockfestivalstil med stickat och vinterboots....What was I thinking:)





Älskade skatten lycklig för att heeela långa sommarlovet nu börjat!







Jag och min fina mellanplutt! (min Lauren Moshi-tisha med ankare är ny och kommer från Modesto. Äälskar lauren Moshis sköna coola tishor, de är i absolut bästa kvalité)







På väg hem genom vårat kvarter här i Småstaden (Det grå huset som skymtar bakom oss är såå charmigt och just nu till salu kan jag ju tipsa er husletare om:)





Tjejerna får vänta till slutet av veckan innan deras lov startar. Först ska det ju avklaras utflyktsdag och musikal bla!





Nu ska jag snart bjuda på lunch här. Blir sallad Nicoise idag, mums:)




Vi ses senare vänner!




KRAM







.

6 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Vill OCKSÅ ha sommarlov!

Anonym sa...

Vilka fina bilder på vackra barn !

Anonym sa...

Vad härlig och avslappnad du ser ut här! Skönt när du är dig själv och inte bara kör reklam för att göra pengar på bloggen!

Nu börjar jag gilla din blogg igen Petra!

Kram

Anonym sa...

Haha, gjorde precis samma "tabbe" på min examensdag för måångar år sedan, kom i vinterstövlar, visserligen kort kjol men kofta och såg så mal placée ut bredvid alla fina tjejer i tunna klänningar och pumps;). Till mitt försvar var vädret på morgonen +10 grader och regn men sen sprack det upp och då var jag verkligen helt fel klädd. Skönt att jag inte är ensam!

Anonym sa...

Vilken fin mamma och fina barn : ) kram Sofia

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Vilken underbar första bild på barnen!!!

Kram